خوش آمدید کاربر مهمان جستجو | موضوعات فعال | اعضا | ورود

روشهای مختلف نصب سیستمهای صوتی در ماشین-Different methods of installing car audio systems گزینه ها · View
AIR STUDIOS
تاریخ ارسال: Saturday, April 09, 2011 5:45:18 PM

عضو گروه: اعضا
رتبه فرستنده: عضو حرفه ای


تاریخ عضویت: 12/24/2010
پیامهای ارسالی: 80

با سلام به همگی دوستان
       

         مطالب جالبی به نظرم اومد که وظیفه دونستم مطرح کنم.امیدوارم مفید واقع شود.

                                                             

               
     منبع:         www.bcae1.com

                      
      ترجمه :    بنده حقیر




سیستمهای صوتی




در این صفحه شما روشهای مختلف نصب سیستمها رو مشاهده می کنید.


توجه:

در اشکال زیر فیوز آمپلی فایر رسم نشده.


دیاگرام پخش و تمام اتصالات آن
Head unit connections

کراس اوور الکترونیکی
Electronic crossover

 بلند گو ها
Speakers

آمپلی فایر
Amplifier


شما در شکل زیر یکی از  روشهای پایه در نصبها را مشاهده می کنید.
در این روش ما یک پخش داریم و 2 جفت بلندگو که با اتصال آنها به آمپلی فایر داخلی پخش درایو (راه اندازی=drive) می شوند.
شما می توانید نحوه اتصال باطری ماشین و اتصال مثبت آن را بوسیله فیوز به پخش مشاهده کنید. سیم اکسسوری( accessory ) به سویچ متصل می شود که وقتی ما سویچ رو در حالت 'on' یا 'acc' گذاشتیم  ،پخش ما روشن شود.
در شکلهای بعد ما اتصال این سیم را به سویچ نشان نداده ایم ،اما اتصال به قوت خود باقیست.
خطهای خروجی از امپ پخش به بلندگو ها وصل می شوند که اتصالات آن بصورت مسقیم نشان داده نشده.
خطوط رنگی خروجی امپ پخش به ترمینال مثبت بلندگو ها و خطوط تیره به ترمینال منفی آنها وصل می شوند.
البته این دیاگرام یک دیاگرام کلیست که بسته به نوع هر پخش متفاوت میباشد.
دیاگرام هر پخش در دفترچه راهنمای نصب درون جعبه آن پخش ذکر میشود.



Simple system



استفاده از آمپلی فایر داخلی پخش و آمپلی فایر خارجی بطور همزمان

در این سیستم شما مشاهده می کنید که بلندگوهای جلو درون دربها مستقیم به امپلی درونی پخش وصل شده اند و دو بلندگوی چپ و راست عقب به آمپلی فایر خارجی.
این روش اتصال در سیستم شانس زیاد خوبی برای بدست آوردن صدای خوب و ایده آل ندارد.
در این حالت وقتی شما صدا رو زیاد می کنید قبل از اینکه بلندگوهای عقبی که به امپ اکسترنال متصلند به مقدار صدای بلند و شفاف و قابل قبولی  برسند بلندگوهای جلویی که به امپ داخلی پخش وصل هستند به علت فشاری که روی امپ ضعیف پخش می آید به حالت کلیپینگ میروند. (بریده بریده شدن صدا=clipping)
اگر شما از روی پخش ،  صدا رو فقط به بلندگوهای عقب ارسال کنید مشکل کلیپینگ بلند گوهای جلو حل می شود و کیفیت صدا بهتر، اما صدایی که درون خودرو فقط  از عقب شنیده شود عموما جالب و مطلوب نیست.
بعضی افراد تیوتر های خود را با امپ داخلی پخش درایو می کنند که این ماسئله باعث میشه ما به اون حد خوب کیفیت صدا بخاطر خوب درایو نشدن تیوتر ها نرسیم !
این مسئله بخاطراین است که امپ داخلی پخش ضعیفه و در ولومهای بالا به حالت کلیپینگ میره که منجر میشه صدای شنیده شده از هر 4 بلندگو شفافیتش رو از دست بده.


Amp driving full range speakers

 
از آنجایی که معمولا آمپلی فایرهای اکسترنال قابلیت درایو کردن دو جفت بلند گو رو دارن (جلو و عقب ) اصولا هر دو جفت بلندگو را با امپ خارجی درایو می کنند.





All speakers driven by the amplifier






این سیستم شانس بدست آوردن صدای بهتری رابا درایو کردن بلندگوهای فول رنج عقب دارد.
اگر در امپ خارجی کراس اوور داخلی تعبیه شده باشد ، شما کراس اوور را روی حالت پایین کذر گذاشته و فرکانس را روی 90 یا 100 هرتز بگذارید.(در صورتی که این قابلیت رو داشته باشین)
اگر شما هنوز قبل از رفتن به حالت کیپینگ مایل بودین که حجم صدای خیلی بالایی داشته باشین مقدار اکتاو رو بالا ببرین یا با تنظیم آیودیو اسپکتروم هم قادر به انجام این کار خواهید بود.

Amplifier driving subwoofers

توجه:

اتصال سیم ریموت آنتن در شکل های بعدی نشان داده  نشده، ولی این اتصال به قوت خودش باقیست.


در شکل زیر شما شاهد اتصال 2 امپ اکسترنال با کراس اوور داخلی هستین.
کراس اوور امپ بالایی را روی بالا گذر و امپ پایینی را روی پایین گذر قرار دهید.
شما می توانید میزان بلندی هر امپ رو از روی پخش با تنظیم فدر(fader=پیچ تنظیم بالانس ) یا گین( gain controls ) خود امپ انجام دهید.

2 amplifiers


در شکل زیر ما از کراس اوورهای اکسترنال (خارجی ) استفاده می کنیم.
برای تنظیم بین بلندگوهای فرکانس جلو/بالا و ساب وفر و بالانس سیستم صوتی(به هر صورت نه خیلی زیاد ونه خیلی کم)، شما باید میزان لول(levels=میزان)کراس اوور ها رو تنظیم کنید  یا با استفاده از تنظیم گین امپها این کار رو انجام بدین.
معمولا و نه همیشه تنظیم لول کراس اوور ها آسان تر هست. در این حالت ما باید از کابل ارتباطی RCA استفاده کنیم که دیگر ما کنترل لولی  بر روی هر امپ از روی پخش نمی توانیم داشته باشیم.
بعضی کراس اوور ها قابلیت اتصال 3 ورودی RCA را برای شما فراهم می کنند.(از پخش)(به جک ساب وفر) این قابلیت این امکان را به شما می دهد که از فدر برای تنظیم میزان لول بین امپها استفاده کنید.

2 amplifiers with an external crossover


در این دیاگرام شاهد اتصال 3 امپ مجزابه بلندگوهای جلو،عقب وفرکانس پایین(ساب) هستیم.
ما از هر دو جفت خروجی RCA از پخش استفاده می کنیم.
مسیر RCA از پخش به ورودیهای جلو و عقب کراس اوور است.
خروجی بلند گوهای جلو از کراس اوور به ورودی امپی که بلندگوهای جلو را درایو می کند وصل می شود.
خروجی بلند گوهای عقب به ورودی امپی که بلندگوهای عقب را درایو می کند وصل می شود.
خروجی ساب وفر از کراس اوور به ورودی امپ ساب وصل می شود.
در بیشتر کراس اوور ها فدر آن به شما این امکان را می دهد که از روی پخش بتوانید میزان بالانس بین بلندگوهای جلو و عقب را تنظیم کنید.
بعضی کراس اوورها فرکانس ورودی بلندگوهای جلو و عقب را با هم مخلوط و به قسمت کراس اوور ساب ارسال می کنند.
این امر برای شما این اطمینان را ایجاد می کند که با تنظیم فدر روی هر حالتی شما فرکانسهای پایین رابرای ساب از دست نخواهید داد.
 

3 amplifiers with an external crossover


4 کانال ورودی

در این حالت هر 4 کانال ورودی بصورت مستقل درایو می شوند.سلکتور انتخاب ورودی در حالت 4 کانال قرار گرفته. در هر صورت همه چیز شبیه به دیاگرام قبل است.ولی مدار این دیاگرام از قبلی بهتر است چون شما می توانید با فدر پخش لول بلندگوها وساب را در تنظیم کنید.

4 channel input


پل زدن کانالهای جلو(Bridged Rear Channels)
وقتی که در امپها پل می زنید باید مطمئن شوید که امپدانس مجموع بلندگوها خیلی کمتر از امپدانس ذکر شده درامپها یی که استفاده می کنید نشود.

Bridged rear channels


پل زدن هر دو کانال جلو و عقب:(Both Front and Rear Channels Bridged)
در این شکل نحوه پل زدن هر دو کانال جلو و عقب نشان داده شده. شما می توانید مشاهده کنید که خروجی پری امپ پخش برای بلند گوهای عقب به ورودی امپ 4 کانال وصل شده وسلکتور انتخاب ورودی در حالت 2 کاناله قرار دارد و هر دو کراس اوور در حالت پایین گذر قرار دارند. پری امپ خروجی پخش برای بلندگوهای جلو به یک امپ مجزا که در حالت بالا گذر قرار گرفته برای درایو کردن بلندگوهای جلو متصل شده.  نسبت صدای پخش شده از بلندگوهای جلو و عقب را از روی پخش با تنظیم فدر ،  می توان انتخاب کرد.

all bridged


امپ 4 کانال برای بلند گوهای جلو و 2 کاناله برای ساب

در شکل زیر نحوه اتصال واستفاده از امپ 4 کانال برای بلندگوهای فرکانس بالا و امپ 2 کانال برای ساب ذکر شده.به تنظیمات هر کدام از کراس اوورها در  امپها دقت کنید.
 

blah, blah, blah...


ODR
تاریخ ارسال: Saturday, April 09, 2011 6:56:17 PM

عضو گروه: مدیر سایت
رتبه فرستنده: مدیر سایت

تاریخ عضویت: 11/8/2009
پیامهای ارسالی: 251
بسیار مفید بود
راستی زحمت ترجمه را خودت کشیدی؟


AIR STUDIOS
تاریخ ارسال: Saturday, April 09, 2011 8:44:40 PM

عضو گروه: اعضا
رتبه فرستنده: عضو حرفه ای


تاریخ عضویت: 12/24/2010
پیامهای ارسالی: 80

با سلام

بله خودم ترجمه کردم.

اگر کم یا کاستی داره یا روان نیست دوستان به بزرگواری خودشون ببخشند.

سعی میکنم اگر مطلب جالب یا مفیدی دیدم حتما برای دوستان ارائه کنم و دریغ نکنم.

خوشحالم که مفید واقع شده.


کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند
Guest

برو به تالار
شما نمی توانید موضوعات جدید در این تالار ایجاد کنید.
شما نمی توانید به موضوعات این تالار پاسخ دهید.
شما نمی توانید پیامهای خود را حذف کنید.
شما نمی توانید پیامهای خود را ویرایش کنید.
شما نمی توانید رای گیری کنید.
شما نمی توانید در رای گیری شرکت کنید.

Main Forum Rss Feed : RSS

Powered by radcom.ir
Copyright © 2012 YetAnotherForum.Net
زمان ایجاد این صفحه 0.113 ثانیه بود.

مطالب مندرج در تالارهای گفتگو لزوما نظر سایت سیستم های صوتی و تصویری خودرو نیست
و مسؤولیت آن به عهده نویسنده مطلب می باشد.

آیکن های فوتر 1آیکن های فوتر 2آیکن های فوتر 3آیکن های فوتر 4آیکن های فوتر 5
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سیستم های صوتی و تصویری خودرو می باشد.